معرفی, بررسی ها

بهترین کوچ های دنیا از کجا مدرک می‌گیرند؟

بهترین کوچ های دنیا

راه‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک مربی حرفه‌ای وجود دارد و هیچ کمبودی در برنامه‌های آموزشی مربی نیست. اما بهترین برنامه‌های صدور گواهینامه مربیگری که به رسمیت شناخته شده‌اند و پایه محکمی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این برنامه‌ها باعث می‌شود تا در حرفه خود به عنوان مربی پیشرفت کنید. در این مقاله از مجله سینرژی بهترین گواهینامه مربیگری را برای شما معرفی کرده‌ایم. پس برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین کوچ‌ های دنیا؛ تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

کوچینگ، مسیری سخت اما دلپذیر؛ بزرگ‌ترین چالش مربیان!

امروزه بزرگ‌ترین چالشی که مربیان با آن روبرو هستند این است که مربیان آموزش ندیده و نالایق به اعتبار صنعت لطمه می‌زنند. رشته مربیگری سازو کار مشخصی ندارد. هیچ مجوزی لازم نیست و هر کسی می‌تواند خود را یک مربی بنامد. در حال حاضر، بیش از 500 آموزشگاه در سراسر جهان وجود دارد که به شیوه‌های گوناگونی به شما گواهی کوچینگ می‌دهند. برخلاف اکثر صنایع حرفه‌ای، برای تمرین مربیگری نیازی به گواهینامه، دوره یا آموزش نیست. با این حال، مشاوران شغلی و مربیانی که به عنوان کارمندان عادی استخدام می‌شوند، معمولاً باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند.

دوره‌های آموزشی برای تبدیل شدن به کوچ به چه صورت است؟

دوره‌ها و جلسات آموزشی زیادی برای کمک به ایجاد مهارت‌ها و دانش مربیگری شما وجود دارد. در حالی که ممکن است به «چرا زحمت می‌کشید» فکر ‌کنید. داشتن گواهینامه به کیفیت خدمات شما مشروعیت بیشتری می‌بخشد و مهم‌تر از آن، شما را برای ارائه مربی‌های متخصص تجهیز می‌کند.

این موضوع به پیشرفت حرفه‌ای شما کمک می‌کند. شیوه مربیگری ارتباط با مشتری را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا تحولی را که مشتریان به دنبال آن هستند، هدایت کنید. اما چگونه می‌توانید بهترین گواهینامه مربیگری را برای رشته خود پیدا کنید؟ در بخش‌های بعد به بررسی این نکته مهم می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین مربی کوچینگ ایران؛ بایدها و نبایدهای کوچینگ!

بهترین آموزشگاه‌ها و موسسات برای تبدیل شدن به بهترین کوچ های دنیا!

مدارس آموزش مربی در رویکرد، قیمت‌ و نتایجی که انتظار دارید، یعنی تعداد ساعات آموزشی معتبر مورد نیاز برای صدور گواهینامه مربیگری متفاوت هستند. همچنین آموزشگاه‌ها از نظر نوع گواهینامه، تجربه عملی، رشته تحصیلی تحت پوشش، برنامه درسی در محل یا آنلاین، فرمت آموزشی، اندازه کلاس، هزینه آموزش مربی با یکدیگر تفاوت دارند. در این بخش تعدادی از آموزشگاه هایی که در زمینه تربیت کوچ فعال هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

شما می‌توانید با این موسسات و آموزشگاه‌های کوچینگ آشنا شوید و سپس برای فعالیت در حوزه آموزشی و کوچ با مجموعه سینرژی ارتباط برقرار کنید.

فدراسیون بین‌المللی مربیان (ICF)

فدراسیون بین‌المللی مربیان (ICF)؛ یکی از استانداردترین فدراسیون‌ها در حوزه کوچ!

فدراسیون بین‌المللی مربیان (ICF) مدارک کاردانی، حرفه‌ای و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. برای درخواست گواهینامه، متقاضیان باید 60 ساعت آموزش و 100 ساعت تجربه مربیگری به دست آورند. در سطح حرفه‌ای، متقاضیان باید حداقل 125 ساعت آموزش و حداقل 500 ساعت تجربه مربیگری کسب کنند. همچنین برای درخواست در مقطع کارشناسی ارشد، متقاضیان باید 200 ساعت یا بیشتر آموزش و حداقل 2500 ساعت تجربه مربیگری داشته باشند.

ICF توانسته تا شهرت قابل قبولی ایجاد کند و در محافل گسترده‌تر و بالاتر مورد پذیرش قرار بگیرد. به عنوان مثال مربیانی که می‌خواهند با مشتریان سازمانی شروع به کار کنند. ICF در حال تعیین استاندارد صنعتی برای کیفیت در مربیگری، از جمله کیفیت آموزش مربیان است. برای اطمینان از رعایت استاندارد،ICF مدارس یا سازمان‌های آموزشی معتبری را فهرست کرده است که تأیید شده‌اند.

موسسه آموزش مربی زندگی؛ مهم‌ترین برنامه فشرده خارج از کشور!

موسسه آموزش مربی زندگی یکی از بهترین برنامه‌های فشرده خارج از کشور است. این آموزشگاه علاوه بر داشتن بیش از 200 ساعت آموزش کلاسی، دروس انتخابی را نیز رایگان ارائه می‌دهد. حوزه کار این مدرسه شامل موضوعاتی مانند نحوه کسب درآمد به عنوان یک مربی زندگی و بازاریابی موثر به صورت آنلاین است. این برنامه‌ها توسط فدراسیون بین‌المللی کوچینگ تایید شده و برای گواهینامه مربیگری ICF به حساب می‌آیند.

انجمن بین‌المللی حرفه‌ای‌ها (IAP)؛ کالج شغلی!

دوره آموزشی کالج شغلی انجمن بین‌المللی حرفه‌ایا (IAP) موضوعات مختلفی از جمله نحوه مربیگری افراد و گروه‌ها، یادگیری از سایر مربیان و منابع، به دست آوردن مشتریان و راه اندازی یک کسب و کار را پوشش می‌دهد. به طور کلی این انجمن به رشد فرد در حوزه کوچ کمک فراوانی می‌کند.

موسسه تعالی حرفه‌ای در مربیان (IPEC)؛ تبدیل شدن به رهبرانی موثر در حرفه کوچینگ!

موسسه تعالی حرفه‌ای در مربیان (IPEC) برنامه درسی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. در واقع به مربیان دانش و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به رهبران موثر در حرفه کوچینگ را بیان می‌کند. تجربه آموزش مجازی جامع IPEC شامل وبینارهای زنده، دوره‌های آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها، وبلاگ‌ها و موارد دیگر است. تمام محتوا به صورت رایگان ارائه می‌گردد و دانش‌آموزان در طول فرآیند از پشتیبانی مستمر و دسترسی به فرصت‌های مربیگری برخوردار می‌شوند.

سه برنامه اعتبار متمایز سازمان برای کمک به متخصصان در توسعه و نشان دادن شایستگی در زمینه‌هایی مانند رهبری، مدیریت، نظارت، تسهیل، تیم‌سازی، حل تعارض و موارد دیگر طراحی شده است. هر برنامه بر اساس مجموعه‌ای منحصر به فرد از استانداردها که در طول دهه‌ها تحقیق و عمل توسعه یافته است. دانش آموزان پس از اتمام دوره‌های مورد نیاز، سه گواهی دریافت می‌کنند.

بیشتر بدانید: کوچینگ زندگی چیست و چه مزایایی دارد؟

موسسه مربیگری مسیحی حرفه ای

موسسه مربیگری مسیحی حرفه ای (PCCI)؛ دارای نویسندگان مطرح!

موسسه مربیگری حرفه‌ای مسیحی (PCCI)، طیف وسیعی از کلاس‌های مربیگری را از اصول اولیه تا تخصص‌های کوچینگ پوشش می‌دهد. این موسسه با ICF معتبر است و با نویسندگان مطرحی مانند دن میلر یا مایکل ای گربر همکاری می‌کند. همچنین در دوره‌های آنلاین با کیفیت بالا از مربیان مجرب و دارای گواهینامه ICF بهره می‌برد.

موسسه کوچینگ اجرایی؛ ارائه برنامه سریع و جامع!

موسسه کوچینگ اجرایی آموزش‌هایی را برای مربیانی ارائه می‌دهد که توسط فدراسیون بین المللی مربیان (ICF) معتبر هستند. آن‌ها برنامه‌های سریع و جامع را در قالب‌های مختلف با ترکیب آموزش آنلاین و حضوری ارائه می‌دهند. برنامه 2 ساله آن‌ها شامل چهار ماژول اصلی مانند مبانی مربیگری، تیم‌های پیشرو، مدیریت افراد و سازمان‌ها و مهارت‌های پیشرفته رهبری است. در دسترس بودن انتخاب‌ها، عمق موضوعات تحت پوشش، تبعیت دقیق آن‌ها از استانداردهای ICF، افزوده شدن مؤسسه به لیست بهترین برنامه‌های گواهی مربیگری ما را تأیید می‌کند.

CoachU؛ برنامه آموزش مجازی و حضوری!

CoachU’s Core Essentials یک برنامه آموزشی مجازی کامل ارائه می‌دهد تا مهارت‌های مربیگری ضروری را توسعه دهید. برنامه Core Essentials آن‌ها شامل بیش از 77 ساعت آموزش ویدیویی و فعالیت‌های تعاملی است. شما در طول برنامه در کنار یک مربی کار خواهید کرد. همچنین بازخورد و پشتیبانی تیم مربیان را از طریق چت زنده، ایمیل و تماس‌های تلفنی دریافت خواهید کرد. این برنامه معمولاً شش ماه طول می‌کشد. CoachU همچنین برنامه‌های کوتاه‌تر و کارگاه‌های حضوری ارائه می‌دهد.

آکادمی سلامت یکپارچه؛ موسسه‌ای برای مربیان سلامت!

آکادمی سلامت یکپارچه یک برنامه گواهینامه مربی زندگی یکپارچه را ارائه می‌دهد که به طور خاص برای مربیان سلامتی طراحی شده است. مربیان باتجربه یک نمای کلی جامع از مفاهیم و شیوه‌های کوچینگ یکپارچه، از جمله نحوه به کارگیری آن‌ها برای مشتریان، خانواده‌، گروه، سازمان، جوامع و فرهنگ‌ها دریافت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در مورد شایستگی‌های اصلی مورد نیاز برای کار مربیگری مؤثر، نحوه ایجاد انعطاف‌پذیری، توسعه همدلی، افزایش مهارت‌های ارتباطی و تقویت تعهد مشتری، می‌آموزند. مربیان سلامتی همچنین در زمینه هنر و علم تسهیل گروهی آموزش می‌بینند که منجر به افزایش اعتماد به نفس و اثربخشی در تسهیل فرآیندهای گروهی می‌شود.

برای آشنایی با بهترین کوچ‌ های دنیا با مجموعه سینرژی همراه شوید!

ما در این مقاله به بررسی بهترین کوچ‌های دنیا پرداختیم. از طریق این موسسات می‌توانید مهارت خود را در زمینه کوچینگ تقویت کنید و به راحتی به بازخوردی فراوان دست پیدا کنید. امروزه با بیشتر شدن مربیان بی‌استعداد، شما باید در مسیر درستی شروع به فعالیت کنید تا در جامعه تاثیر مثبتی بگذارید. می‌توانید یکی از این موسسات را انتخاب کنید و با مجموعه سینرژی ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید در مسیر فعالیت خود در کووچینگ با متخصصانی در این حوزه ارتباط برقرار کنید.

مجموعه سینرژی با مدریتی جناب آقای حسین قریب گرکانی با تلفیق سه ابزار کوچینگ، منتورینگ و ذهن آگاهی به خدمات مشاوره‌ای وآموزشی می‌پردازد. این مجموعه در سه زمینه خودشناسی، خودسازی و خودباوری شما را برای توسعه زندگی و شغل خود راهنمایی می‌کند.شما می‌توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره‌ها و مدارس سینرژی شرکت کنید و برای افزایش بهره‌وری در کسب و کار و توسعه فردی تلاش کنید.

شما قادرید تا برای دریافت مشاوره آنلاین و حضوری و ثبت نام در دوره‌های باشگاه و مدرسه سینرژی از طریق راه‌های ارتباطی زیر باکارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید:

  • شماره تلفن: 09909777798
  • ارسال پیام به تلگرام 09909777798 با آی دی: @Synergyscchool
  • پیج اینستاگرام سینرژی با آدرس: @30nergy.school
  • و گروه تلگرامی باشگاه سینرژی با آدرس: club

ساعت کاری سینرژی از 8 صبح تا 5 بعداز ظهر است که می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

پرسش های پرتکرار در زمینه بهترین کوچ های دنیا

معروف‌ترین مربی زندگی در جهان کیست؟

تونی رابینز، از مشهورترین مربیان زندگی جهان و استراتژیست تجاری و تقریباً اسطوره‌هایی در صنعت مربیگری است.

چه نوع مربیگری محبوب‌ترین است؟

بسیاری از مردم برای کمک به تغییر مسیر زندگی، مانند شروع یک شغل جدید، به مربیان زندگی مراجعه می‌کنند. اما در بسیاری از موارد، افراد فقط برای مشاوره در مورد چگونگی داشتن یک زندگی شادتر و رضایت بخش‌تر، به دنبال مربیان زندگی می‌گردند.

بالاترین مدرک مربیگری چیست؟

MCC- Master Certified Coach بالاترین سطح گواهینامه مربی است که توسط ICF ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *